یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 11 شهريور 1398
بازدید : 238
نویسنده : کیا فایل

تحقیق درباره اثر پیزوالکتریک و کاربرد های آن

تحقیق درباره اثر پیزوالکتریک و کاربرد های آن

 

تحقیق درباره اثر پیزوالکتریک و کاربرد های آن

 

مشخصات فایل تحقیق:

فرمت: وورد، Word تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحات: 25 صفحه

کیفیت: بسیار عالی

 

قسمتی از متن تحقیق:

 

  • کاربرد های پیزو الکتریک :

 با کشف مواد جدید که خاصیت پیزو الکتریک در شرایط متفاوت تولید می کنند عرصه ی کاربرد های پیزو الکتریک روز به روز دچار تغییر می شود و رو به پیشرفت است . برخی از کاربرد های این اثر در زیر آمده است :

 1- به عنوان مبدل انرژی نوسانی به انرژی الکتریکی (کنترل تهیج یا فرکانس ، شتاب سنج ها و ...)

 2- به عنوان مبدل انرژی صوتی به انرژی الکتریکی و برعکس (در دیسک های صوتی ، گرامافون های قدیمی ، میکروفن ،بلندگو ، زنگ اخبار و ...)

 3- کنترل امواج الکتراسونیک AE در دریافت و انتقال امواج الکتراسونیک

 4- در تولید ولتاژ و جرقه با ولتاژ بالا (جرقه)

5- در تولید بیوسنسورهای پزشکی

 6- در تولید میکروبات های ریز و موتور های در مقیاس کوچک

 7- استفاده از نانوذرات پیزو الکتریک ( نانوذرات سرامیک های خاص ) در ایجاد خواص الکتریکی یک سطح .

 

در ادامه به توضیح چگونگی به کار بردن اثر پیزو الکتریک در برخی از کاربرد های مهم صنعتی و پزشکی به صورت اجمال می پردازیم .

  

  • کاربرد های سرامیک مهندسی برق :

 بسیاری از دستگاه های الکترونیکی مهمی که امروزه توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرند ، بدون وجود سرامیک ممکن نخواهد بود . تحقیق جدیدی که در مجله انجمن سرامیک آمریکا چاپ شده است ، کاربرد مواد سرامیکی در توسعه ی دستگاه های تکنولوژیکی مانند ارتباط سیار تصویر برداری فراصوت نشان می دهد .

 به گزارش خبرگذاری برق الکترونیک و کامپیوتر ایران (الکترونیوز) و به نقل از ساینس دیلی و محققین به رهبری پالت مورالت از موسسه ی تکنولوژی فدرال سوئیس ، محدوده مواد سرامیکی را مرور کرده و نقش حیاتی را که مواد پیزو الکتریک در پیشرفت تکنولوژی باز می کنند ، مورد بررسی قرار دارند .

 مواد پیزو سرامیک نقش ویژه ای را در ارتباطات سیار و راه دور و تصویر برداری فراصوت بازی می کنند چرا که این قابلیت را دارند که به شکل کارآمدی نوسانات مکانیکی در هر بُعد را به سیگنال های الکتریکی تبدیل نمایند .

 این تکنولوژی و اثر در ترکیب با صفحات پیزو الکتریک ( پیزو - MEMS) منجر به کسب مزایای مهمی می شود خاصیت پیزو –MEMS مبتنی بر صفحات AIN که از تحویل ایجاد شده در تکنولوژی تلفن همراه ناشی می شود . امکان ایجاد تلفن های همراه کوچک تر و کاهش شدت تشعشع مایکرو ویو را فراهم می سازد که در این بین PZT نوید بخش استفاده انبوه از این خاصیت در حجم انبوه را خواهد داشت . انتظار می رود کههدهای جوهر افشان پرینتر که دارای کیفیت بسیار بالا می باشند ، گام بزرگ بعدی در پیزو- MEMS باشند .

 استفاده از PZT MEMSدر سنسورهای حرکتی ، سنسورهای لرزشی ، و آینه های نوری ، درایوهای گرداننده ی ساعت مچی و ... را امکان پذیر می سازد . نویسندگان اصلی مقاله می گویند : "کاربردهای بسیار دیگری طی تحقیقات بوجود خواهد آمد ، مانند مهار انرژی ، سیستم های نوسانی برای ساعت ها ، آرایه های آینه ای ، و اسکنرها"

 در زیر راهکار استفاده از این اثر در شتاب سنج به تصویر کشیده شده است :

  

موتور پیزو الکتریک :

 موتور پیزو الکتریک یا پیزو موتور یک نوع از موتورهای الکتریکی است که بر پایه ی تغییر شکل ماده ی پیزو الکتریک هنگامی که در میدان الکتریکی قرار می گیرد کار می کند . در پیزو موتور از اثر پیزو الکتریک معکوس به منظور تبدیل انرژی الکتریکی به ارتعاشات آلوستیک یل تولید حرکت خطی یا دورانی که به ساختار موتور مربوط است ، استفاده می شود . در این مکانیزم حرکتی بر اثر کشیدگی های پی در پی و انتقال این کشیدگی به قسمت دیگر حرکت بوجود می آید ، به این شکل که در این تکنیک حرکتی سرامیک پیزو الکتریک را استاتور قرار می دهند این تکنیک حرکتی شبیه به حرکت کرم ابریشم است .

 این نوع موتور را در دو نوع خطی و دورانی وجود دارند . معمولاً تحت نام های تجاری "Enehworm" یا "Pizo walk" موتور شهرت دارند . این موتور ها پیزو الکتریک شامل سه بخش اساسی در ایجاد حرکت کرمی شکل هستند . دو تکه کریستال که نقش قفل کننده بر روی قسمت متحرک را دارند و یک تکه کریستال دیگر که نقش حرکت دهند را ایفا می کند . در واقع ابتدا یک کریستال بر روی قسمت متحرک (که قرار است حرکت داده شود) قفل می شود و در مرحله دوم انقباض کریستال دوم صورت می گیرد که باعث حرکت در راستای اصلی می شود و در مرحله سوم قفل باز می گردد . این حرکت توسط سه کریستال به طور مداوم در حال تکرار است در اصل این یک حرکت خطی محسوب می شود اما می توان با طراحی موتور در شکل های خاص این حرکت خطی را دورانی مبدل کرد . در شکل زیر نمونه ای از این نوع از حرکت آمده است :

  رشد و تکامل کریستال های پیزو الکتریک در صنعت به خوبی در حال توسعه می باشد . بازده اعوجاج بسیاریکنواخت و مدوام با توجه به اختلاف پتانسیل های دقیق را می توان ایجاد کرد . تولید کنندگان ادعا می کنند که در گام های بعدی در پی تولید موتور های پیزو الکتریک در مقیاس نانو متر هستند . میزان پاسخ بالا و اعوجاج سریع کریستال ها اجازه می دهد تا مراحل پیشرفت را تا فرکانس های بالا تنیده ساخته شود ، در حدود بیش از 5 مگاهرتز به این ترتیب سرعت خطی حرکت حدود 500 میلی متر در هر ثانیه یا نزدیک به 9/2 کیلومتر بر ساعت خواهد بود .

 شرایط بازار اقتصادی قطعات و تجهیزات پیزو الکتریک :

 در بازار اقتصادی سرامیک های نوین ، سرامیک های الکتریکی یکی از جا افتاده ترین بازارهای موجود است . علاوه بر گسترش زمینه های مصارف قبلی ، مصارف جدید مربوط به کاربردهایی است که پیزو الکتریک ها و خصوصاً پیزو سرامیک ها اخیراً وارد آن حیطه های شده اند . با توجه به مطالب ارائه شده و نقش تعیین کننده ی این نوع قطعات در صنایع مختلف و در راستای گام نهادن در مسیر خودباوری و خوداتکایی و دستیابی به دانش روز ، چنین به نظر می رسد که اهمیت و ضرورت پایه گذاری صنایع الکترو سرامیک و از جمله پیزو الکتریک در کشور ما امری روشن ، واضح و قابل درک است .

 جهت دستیابی به اطلاعات اولیه و کسب آمارهای موجود به مراکز متعددی مراجعه شد . نوع ، کمیت و ارزش اقتصادی نیازهای داخلی در زمینه ی پیزو الکتریک و مشخص نمودن زمینه های تکنولوژی و تولید صنعتی آن در ایران ، زمینه های تحقیقاتی در ایران ، بر آورد و شناخت متخصصان ایرانی در داخل و خارج از کشور و در ادامه آمار واردات و صادرات (تولید و مصرف) در ایران تحلیل شد تخمین نیازهای داخلی (نیازهای فعلی تا سال 1400 هجری شمسی) نشان داد که نیاز داخلی تا سال 1400 حدود 40 میلیون قطعه پیزو و پیرو الکتریک است و باید اقدام لازم در این خصوص صورت گیرد .

 در ابتدا ، مواد جدید به عنوان اساس تکنولوژی های نوین در جهان نقش آن در توسعه ی تمدن بشری اشاره ای شد . آنگاه جایگاه پیزو الکتریک ها همراه تاریخچه ، انواع ، تئوری ، خواص و کلیات کاربردی بررسی گردید . در مرحله دوم ، به جمع آوری اطلاعات و آمار در داخل و خارج از کشور پرداخته و ارائه و تجزیه و تحلیل آن ها صورت گرفت و در ادامه ، شناسایی مراکز مهم علمی – اقتصادی در جهان صورت گرفت . در مرحله سوم ، بررسی وضعیت داخلی با جزئیات بیش تر ارزیابی گردید .

 

 ..........................................................................................................

فهرست مطالب

- مقدمه و تاریخچه . ..........................................................................................................3

- اثر پیزوالکتریک ..............................................................................................................4

- اثر پیزوالکتریک مستقیم و معکوس ..............................................................................5

- ارتباط اثر پیزو الکتریک با ساختار مولکولی مواد .........................................................5

- وابستگی مواد به دما .......................................................................................................6

- روابط ریاضی ....................................................................................................................7

- انواع موادی که اثر پیزوالکتریک دارند...........................................................................9

- کاربرد های پیزوالکتریک .............................................................................................11

- کاربردهای سرامیک در مهندسی برق ........................................................................12

- شتاب سنج پیزوالکتریک ...........................................................................................13

- موتور پیزوالکتریک ......................................................................................................15

- شرایط بازار اقتصادی قطعات و تجهیزات پیزوالکتریک در ایران ..............................17

- توضیحات ......................................................................................................................18

مراجع ............................................................................................................................19

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تحقیق درباره اثر پیزوالکتریک , پیزو الکتریک , مهندسی برق , مهندسی مواد و متالوژی , اثر پیزوالکتریک و کاربرد , تحقیق , سرامیک ,
تاریخ : سه شنبه 5 شهريور 1398
بازدید : 240
نویسنده : کیا فایل

حل المسائل کتاب مقدمه ای بر مهندسی و علم مواد کلیستر  ویرایش ششم

حل المسائل کتاب مقدمه ای بر مهندسی و علم مواد کلیستر ویرایش ششم

 

حل المسائل کتاب مقدمه ای بر مهندسی و علم مواد کلیستر ویرایش ششم

 

pdf آماده پرینت

554 صفحه

22 فصل

زبان اصلی

 

 


 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , حل المسائل , مقدمه ای بر مهندسی و علم مواد کلیستر ,
تاریخ : شنبه 5 مرداد 1398
بازدید : 171
نویسنده : کیا فایل

دانلود جزوه اصول اندازه گیری پتانسیل حفاظت کاتدی و تجزیه و تحلیل آن

دانلود جزوه اصول اندازه گیری پتانسیل حفاظت کاتدی و تجزیه و تحلیل آن

 

دانلود جزوه اصول اندازه گیری پتانسیل حفاظت کاتدی و تجزیه و تحلیل آن

 

امروزه مزایای استفاده از گاز طبیعی بر هیچکس پوشیده نیست. هزینه های استخراج، پالایش، انتقال و توزیع مواد نفتی و همچنین سهولت در استفاده ، عدم اتلاف زمان جهت تهیه مواد سوختی، هزینه پایین تر و ...، تمایل مردم و دولت را به توسعه و استفاده از گاز طبیعی را بیشتر نموده است.

توسعه و گسترش روز افزون خطوط انتقال و شبکه های توزیع گاز طبیعی در سطح کشور و همچنین خطرات ناشی از نشت گاز و انفجار ناشی از خوردگی خطوط لوله، کنترل بیشتر و دقیقتر اجرا و نگهداری خطوط انتقال و توزیع را ضروری می نماید.

اگر چه اقدامات پیشگیرانه متعددی جهت اجرای صحیح خطوط لوله و توزیع گاز طبیعی صورت می پذیرد، لیکن در دنیای پیشرفته امروز نیز تخریب های ناشی از خوردگی در خلال بهره برداری بی وقفه ادامه داشته و عدم توجه به استانداردها و روش های مدرن در پایش و کنترل خوردگی، زیان های اقتصادی، زیست محیطی و بعضا انسانی بسیار کلانی را ببار خواهد آورد.

مجموعه اي که هم اکنون در اختیار شماست، شامل اطلاعاتی در خصوص مفاهیم خوردگی، اصول اندازه گیري پتانسیل و جریان حفاظت کاتدي و تجزیه و تحلیل آن، جهت ارزیابی وضعیت سیستم هاي حفاظت کاتدي با رعایت معیارهاي پذیرش حفاظت کاتدي بر اساس روش هاي مندرج در استانداردهاي روز دنیا می باشد.

امید است با درك هر چه بیشتر مطالب و رعایت موارد ذکر شده، گامی در جهت حفظ سرمایه هاي ملی و جلوگیري از خسارات ناشی از خوردگی در صنایع نفت و گاز برداشته شود.

 


 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کاتدی , اصول اندازه گیری حفاظت کاتدی ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 287
نویسنده : کیا فایل

جزوه انجماد فلزات دانشگاه صنعتی شریف

جزوه انجماد فلزات دانشگاه صنعتی شریف

 

این بسته شامل یک فایل pdf تایپ شده از درس انجماد فلزات دانشگاه صنعتی شریف می باشد.

این جزوه شامل 34 صفحه می باشد.

 


 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , جزوه انجماد فلزات , دانلود جزوه ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 374
نویسنده : کیا فایل

جزوه آنالیز مواد- دانشگاه صنعتی شریف

جزوه آنالیز مواد- دانشگاه صنعتی شریف

 

این جزوه شامل فایل pdf جزوه دست نویس آنالیز مواد دانشگاه صنعتی شریف می باشد و شامل 43 صفحه می باشد.

 


 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , جزوه آنالیز مواد , دانلود کتاب , دانلود جزوه , آنالیز مواد ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 399
نویسنده : کیا فایل

عملیات حرارتی چدنها

عملیات حرارتی چدنها

 

این مجموعه شامل یک فایل pdf با 77 صفحه می باشد که به طور خلاصه و کامل مبانی عملیات حرارتی چدن ها را شرح داده است. مطالب این کتاب برگرفته از کتاب "اصولوكاربردعملياتحرارتيفولادهاوچدنها" تاليف دكترمحمدعلي گلعذار و چندین مرجع دیگر می باشد که در انتهای آن آمده است.

 


 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , متالوژی , عملیات حرارتی چدنها , دانلود کتاب ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 330
نویسنده : کیا فایل

کتاب علم مواد اسکلند- زبان اصلی

کتاب علم مواد اسکلند- زبان اصلی

 

کتاب علم مواد اسکلند یکی از کاملترین کتاب ها در زمینه علم و مهندسی مواد می باشد و وجود آن در آرشیو هر مهندس مواد و مکانیکی مفید می باشد. در این مجموعه نسخه زبان اصلی این کتاب قرار داده شده است. 

این کتاب شامل 22 فصل و 1037 صفحه می باشد و تقریبا تمامی مطالب علم و مهندسی مواد را پوشش می دهد.

 



 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کتاب علم مواد اسکلند , دانلود کتاب , مهندسی مواد ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 676
نویسنده : کیا فایل

پکیج استثنائی جوشکاری

پکیج استثنائی جوشکاری

 

این مجموعه کامل و فوق العاده شامل 5 فایل زیر می باشد:

  1. کتاب فرآیندهای جوشکاری قوس با گاز محافظ- 64 صفحه
  2. یک تحقیق کامل در مورد جوشکاری- 44 صفحه
  3. جوشکاری لیزر- 54 صفحه
  4. جوشکاری فلزات غیرمشابه به روش اصطکاکی اغتشاشی- 32 صفحه
  5. پاورپوینت جوشکاری و انواع آن- 131 صفحه

با دانلود این پکیج به یک مجموعه کامل جوشکاری دست پیدا خواهید کرد که برای اطلاعات شخصی یا برای ارائه در کلاس و یا برای ارائه به استاد در قالب تحقیق فوق العاده می باشد.

 



 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , پکیج استثنائی جوشکاری , جوشکاری , آموزش جوشکاری ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 347
نویسنده : کیا فایل

ترجمه مقاله- چدن نشکن آستمپر شده- به عنوان کار کلاسی

ترجمه مقاله- چدن نشکن آستمپر شده- به عنوان کار کلاسی

 

شاید شما هم استادانی داشته باشید که برای کار کلاسی ترجمه تعیین کرده باشند. اگر فرصت ترجمه ندارید و همچنین نمی خواهید پول زیادی بپردازید تا دارالترجمه برایتان ترجمه کند حتما این مجموعه را دانلود کنید، زیرا اگر بخواهید این مقاله برای ترجمه به دارالترجمه بدهید حداقل باید 20000 تا 30000 تومان بپردازید.

این مجموعه شامل pdf مقاله انگلیسی و همچنین word و pdf ترجمه فارسی آن می باشد.

 

عنوان مقاله: 

Modification of carbidic austempered ductile iron with nano ceria for improved mechanical properties and abrasive wear resistance

بهسازی چدن داکتیل آستمپر شده کاربیدی با نانو سریا برای بهبود خواص مکانیکی و مقاومت سایشی مکانیکی

 


 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , ترجمه , مقاله , چدن نشکن آستمپر شده , کار کلاسی ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 373
نویسنده : کیا فایل

تحقیق در مورد انواع عيوب ريخته گري

تحقیق در مورد انواع عيوب ريخته گري

 

این مجموعه شامل یک فایل word با 21 صفحه می باشد و مطالبی را در مورد انواع عیوب ریخته گری ارائه می کند.

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تحقیق , ریخته گری , عیوب ریخته گری ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 388
نویسنده : کیا فایل

تحقیق در مورد آندایزینگ آلومینیوم

تحقیق در مورد آندایزینگ آلومینیوم

 

این مجموعه شامل یک فایل word با 57 صفحه می باشد و به طور کامل آندایزینگ آلومینیم را تشریح می کند.

 



 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تحقیق , آندایزینگ آلومینیوم , ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 310
نویسنده : کیا فایل

تحقیق در مورد کامپوزیت های زمینه پلیمری

تحقیق در مورد کامپوزیت های زمینه پلیمری

 

این تحقیق شامل 61 صفحه و 3 فصل می باشد که هر کدام از آنها نیز دارای زیرفصل های متعددی هستند.

  • فصل اول-معرفی مواد کامپوزیتی
  • فصل دوم-فرآیندهاي ساخت کامپوزیت هاي زمینه پلیمري
  • فصل سوم -خواص کامپوزیت هاي زمینه پلیمري

 



 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تحقیق , مقاله , کامپوزیت های زمینه پلیمری , کامپوزیت ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 301
نویسنده : کیا فایل

جزوه آموزشی نرم افزار آباکوس

جزوه آموزشی نرم افزار آباکوس

 

ABAQUS یک ابزار مدلسازی عمومی و گسترده می باشد و استفاده از آن تنها محدود به تحلیل های مکانیک جامدات و سازه نمی شود. با استفاده از این نرم افزار می توان مسائل مختلفی نظیر انتقال حرارت، نفوذ جرم، تحلیل حرارتی اجزاء الکتریکی، آکوستیک، مکانیک خاک، پیزو الکتریک و غیره را مورد مطالعه قرار داد.

 

با توجه به کاربری گسترده این نرم افزار، استفاده و یادگیری آن برای تمامی مهندسان و فعالان حوزه مکانیک، عمران، مواد، صنایع و... ضروری است.

 

این مجموعه شامل یک فایل 211 صفحه ای می باشد و از پایه به آموزش این نرم افزار می پردازد.

 

فیلم های آموزشی این نرم افزار نیز در سایت موجود است که لینک آن در ادامه آمده است و در صورت تمایل می توانید از آن استفاده کنید.

 




:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , جزوه آموزشی , نرم افزار آباکوس , مدلسازی ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 362
نویسنده : کیا فایل

کتاب The elements to x-ray diffraction- cullity- مهندسی مواد

کتاب The elements to x-ray diffraction- cullity- مهندسی مواد

 

این کتاب به زبان انگلیسی بوده و یکی از کتاب های ارزشمند رشته مهندسی مواد و متالورژی می باشد و در مورد مسائلی مثل خصوصیات اشعه x، ساختارکریستالی مواد، تفرق، جهت گیری تک کریستال ها، دیاگرام های فازی، آنالیزهای شیمیایی با استفاده از تفرق و بسیاری از مطالب دیگر در قالب 15 فصل و 514 صفحه صحبت می کند.

 



 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کتاب The elements to x-ray diffraction , دانلود کتاب , مهندسی مواد ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 311
نویسنده : کیا فایل

مقاله ای در مورد مس

مقاله ای در مورد مس

 

دانلود مقاله مس
این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد

قالب: Word

تعداد صفحات: 27

توضیحات:

مس: فلز قرمز قهوه ای، دارای اهمیت فراوان در تمام شاخه‌های صنعتی می‌باشد.
به دلیل اهمیت مس: نرم بودن، نقطه ذوب بالا، مقاوم در مقابل خوردگی، رسانای عالی برای حرارت و الکتریسته می‌باشد.
- توانایی آلیاژهای باکیفیت و با دوامی همراه با فلزات قلع و روی تشکیل می‌دهد.
- فلز مس خالص کاربردهایی در کشتی‌ها و ظروف آشپزخانه¬ها دارد.
- این فلز دارای ترکیبات یک ظرفیتی و دو ظرفیتی می‌باشد.
- کات کبود: در صنایع شیمیایی و باغی و صنایع پوست و رنگ ‌سازی و ساخت ابریشم مصنوعی به کار می‌رود.
* مس اولین بار در جهان در محلی به نام «تَل ابلیس» که در حال حاضر دهکده متروکی است، به دست ایرانیان قدیم ذوب شد.
* مس در طبیعت به صورت مس خالص، سولفیدی یا اکسیدی موجود است، مس طبیعی به حالت آزاد به صورت توده‌های بزرگ یا به شکل ذرات پراکنده در سنگ‌های آذرین گردش زمین به وجود آمده است.
* مس در سطح معادن به صورت اکسیدی است، ولی 95% از مس جهان به صورت سولفیدی می‌باشد.
* مس در طبیعت
مس در طبیعت پوسته¬ی زمین به صورت مینرال‌های سولفوریک چون کالکوپیریت و بورنیت و کالکوزیت ظاهر می‌شود. مقدار در صد مس در این مینرال‌ها نسبتاً کم است. 2/1 % در معادن باز و 2-1 % در معادن زیرزمینی می‌باشد.

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , مقاله مس , فلوتاسیون , تشویه , مگنتیت , کوره های شعله ای یا ریورب , کوره الکتریکی و ذوب مات , کوره تشعشعی , استخراج مس از طریق هیدرومتالورژی ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 276
نویسنده : کیا فایل

امتحان نهایی اصول متالورژیکی ریخته گری سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93

امتحان نهایی اصول متالورژیکی ریخته گری سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93

 

امتحان نهایی اصول متالورژیکی ریخته گری سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93

قالب: Pdf

 




:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , امتحان نهایی اصول متالورژیکی ریخته گری , سوم هنرستان , پاسخنامه ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 314
نویسنده : کیا فایل

امتحان نهایی اصول متالورژیکی ریخته گری سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93

امتحان نهایی اصول متالورژیکی ریخته گری سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93

 

امتحان نهایی اصول متالورژیکی ریخته گری سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93

قالب: Pdf

 


 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , اصول متالوژیک ریخته گری , امتحان نهایی , سوم هنرستان , پاسخنامه اصول متالوژیکی ریخته گری , پاسخنامه ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 241
نویسنده : کیا فایل

امتحان نهایی اصول متالورژیکی ریخته گری سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93

امتحان نهایی اصول متالورژیکی ریخته گری سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93

 

امتحان نهایی اصول متالورژیکی ریخته گری سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93

قالب: Pdf

 


 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , اصول متالوژیکی ریخته گری , امتحان سوم هنرستان , پاسخنامه امتحان اول متالوژیکی ریخته گری , پاسخنامه ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 386
نویسنده : کیا فایل

کتاب پایگاه های اینترنتی مهندسی مواد و متالورژی

کتاب پایگاه های اینترنتی مهندسی مواد و متالورژی

 

این کتاب برای دانشجویان، محققین و شاغلین در زمینه مهندسی مواد و متالورژی بسیار مفید می باشد زیرا به معرفی سایت آموزشی موجود در زمینه های مختلف این رشته می پردازد.

در دنیای امروز که تمامی نیازهای علمی از طریق اینترنت تامین می شود، آگاهی از وب سایت های مفید در زمینه های مختلف می تواند کمک شایانی در پیشبرد اهداف داشته باشد. 

 

عناوین:

مقدمه

ریخته گری و ذوب

شکل دادن فلزات

جوشکاری و بازرسی فنی

خوردگی و مهندسی سطح

متالورژی پودر

عملیات حرارتی

متالورژی استخراجی

زی مواد و چند سازه ها

فرآیند ها و مواد پیشرفته

اقتصاد متالورژی

سرامیک

نانوتکنولوژی

نرم افزارهای تخصصی مهندسی مواد

 


 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , مهندسی مواد , متالوژی , پایگاه های اینترنتی ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 374
نویسنده : کیا فایل

کتاب ترکیب های بین فلزی

کتاب ترکیب های بین فلزی

 

این کتاب شامل 276 صفحه بوده و شامل سرفصل های زیر می باشد:

 

سرفصل ها:

فصل 1: مقدمه

فصل 2: ملاحظات عمومی

فصل 3: آلومینایدهای تیتانیوم و فازهای مربوطه

فصل 4: آلومینایدهای نیکل و فازهای مربوطه

فصل 5: آلومینایدهای آهن و فازهای مربوطه

فصل 6: فازهای با پایه مس

فصل 7: فازهای A15

فصل 8: فازهای لاوه

فصل 9: بریلایدها

فصل 10: ترکیب های خاکی نادر

فصل 11:سیلیسایدها

فصل 12: چشم اندازها

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , ترکیب های بین فلزی , دانلود کتاب ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 414
نویسنده : کیا فایل

کتاب تولید آهن

 

این کتاب شامل 456 صفحه بوده و دارای سرفصل های زیر می باشد:

 

سرفصل ها:

فصل 1: کانی های آهن و ذخایر آن در جهان

فصل 2: بررسی احیای اکسیدهای آهن از دیدگاه ترمودینامیک

فصل 3: آماده کردن بار کوره بلند

فصل 4: تکنولوژی کوره بلند

فصل 5: فرآیند ذوب و احیا در کوره بلند

 

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , آهن , تولید آهن , کتاب , دانلود کتاب ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 508
نویسنده : کیا فایل

متالورژی مس

متالورژی مس

 

این کتاب 304 صفحه ای شامل 16 سرفصل به شرح زیر می باشد:

 

سرفصل ها:

فصل اول: تاریخچه تهیه مس

فصل دوم: خواص مس

فصل سوم: انواع مس و آلیاژ های آن

فصل چهارم: سنگ های مس و پر عیار کردن آنها

فصل پنجم: روش های کلی استخراج مس

فصل ششم: تشویه

فصل هفتم: اصول نظری تهیه مات

فصل هشتم: کوره های ذوب تهیه مات

فصل نهم: تهیه مس خام از مات

فصل دهم: تهیه یک مرحله ای مس از کنسانتره

فصل یازدهم: تصفیه حرارتی

فصل دوازدهم: تصفیه الکتریکی

فصل سیزدهم: هیدرومتالورژی مس

فصل چهاردهم: پر عیار کردن محلول های کم عیار

فصل پانزدهم: استخراج مس از محلول

فصل شانزدهم: ذوب مجدد و گاززدایی مس در صنعت

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , متالوژی , مس , متالوژی مس ,
تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
بازدید : 358
نویسنده : کیا فایل

کتاب آموزش گام به گام SolidWork

کتاب آموزش گام به گام SolidWork

 

نرم افزار SolidWork یکی از قوی ترین نرم افزارها در زمینه طراحی، مدلسازی و نقشه کشی می باشد.

این کتاب شامل 343 صفحه و سرفصل های زیر می باشد:

 

فهرست مطالب:

  • فصل اول: کلیات

                      قسمت های مختلف صفحه کار

                      محیط ایجاد قطعه (part)

                      محیط مونتاژ (Assembly)

                      محیط ایجاد نقشه (Drawing)

                      نکاتی در مورد سرعت بخشیدن به کار

                      ارتباط با نرم افزار های دیگر

                      آدرس های اینترنتی

  • فصل دوم: مدلسازی قطعات (1)
  • فصل سوم: مدلسازی قطعات (2)
  • فصل چهارم: مونتاژ قطعات
  • فصل پنجم: نقشه کشی
  • فصل ششم: مرجع کامل دستورها
  • فصل هفتم: تنظیمات نرم افزار

 


 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فایل , solidwork , آموزش گام به گام , نرم افزار solidwork , مدلسازی , نقشه کشی ,
تاریخ : سه شنبه 7 اسفند 1397
بازدید : 530
نویسنده : کیا فایل

پاور پوینت آموزشی آبکاری فلزات2

پاور پوینت آموزشی آبکاری فلزات2

 

اصول آبكاري الكتريكي:

كاتد و آند

الكتروليت

الكتروليز

قوانين الكتروليز :

فاكتورهاي موثر در آبكاري:

1- ولتاژ:

2- دانسيته جريان:

3- قابليت هدايت الكتريكي محلول:

4-غلظت يون فلزي

5- محلول

6- درجه حرارت

7-توان پرتاب :

8-تلاطم:

آندها

آندهاي نامحلول :

مزايا

معايب

آندهاي حل شونده ايده ال بايد داراي خواص زير باشند:

ويژگي هاي آبكاري الكتريكي:

براي درك صحيح از توزيع فلز بايد به قوانين زير توجه نمود:

آماده سازي قبل از آبكاري

پاك كردن توسط حلال هاي آلي:

چربي زدايي با حلال هاي غير آلي

يك پاك كننده قليائي خوب بايد داراي خواص زير باشد:

چربي زدايي الكتروليتي

اكسيد زدائي يا پرداخت كردن:

 

 




:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت آبکاری فلزات , آموزش آبکاری فلزات ,
تاریخ : سه شنبه 7 اسفند 1397
بازدید : 523
نویسنده : کیا فایل

پاور پوینت آموزشی آبکاری فلزات1

پاور پوینت آموزشی آبکاری فلزات1

 

آبکاری فلزات

 Plating Metals

پردازش سطح از طريق آبكاري اختراع اشكانيان

باطري اشكاني:

اين دستگاه دقيقا مانند اولين سلول گالوانيك ساخته شده توسط ولتا در حدود سال 1800 مي باشد.

ماهيت خوردگي:

كنترل محيط:

كنترل توسط خود فلز:

انتخاب پوشش:

عوامل محيطي:

عمر مورد نظر و خوردگي مجاز:

تاثير جنس قطعه:

تاثير شكل و اندازه جسم:

تاثير ساخت بعدي:

تاثير عوامل مكانيكي:

پتانسيل الكتريكي فلزات

فشار حل شدن الكتروليتي

فشار اسمزي

رابطه بين فشار اسمزي و فشار حل شدن:

سري الكتروموتيو عناصر:

پيل الكتروشيميائي:

 

 




:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت آبکاری فلزات , آموزش آبکاری فلزات ,
تاریخ : سه شنبه 7 اسفند 1397
بازدید : 554
نویسنده : کیا فایل

فیلم کلاس آموزشی نرم افزار xpert- دوره فشرده

فیلم کلاس آموزشی نرم افزار xpert- دوره فشرده

 

آنالیز اشعه X یا همان XRD آنالیزی برای تعیین فازهای موجود در یک پودر، بالک یا مایع می­ باشد، که داده های دستگاه یکسری پیک است که باید تحلیل شوند و مشخص شود که هر پیک مربوط به چه ماده ای می باشد. بنابراین از داده خام دستگاه XRD نمی توان استفاده خاصی کرد.

نرم افزار XPERT برای تحلیل داده های آنالیز XRD مورد استفاده می گیرد.

تجربه نشان داده است که، در فراگیری نرم افزارها، به خصوص برای کسانی که هیچ پیش زمینه ای از آن نرم افزار ندارند و با محیط نرم افزار بیگانه هستند، مشاهده فیلم کلاس های آموزشی بازده خیلی بالاتری نسبت به آموزش های مکتوب دارد و بهتر است قبل از مطالعه جزوه ها یا کتاب های آموزشی از اینگونه فیلم ها استفاده گردد.

 

فراگیری این نرم افزار کاربردی و پرکاربرد برای رشته هایی که با آنالیز فاز و XRD سروکار دارند شدیدا توصیه می شود، رشته هایی مانند مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی شیمی، مهندسی معدن، شیمی کاربردی و آلی و... .

 

این مجموعه مربوط به دوره آموزشی برگزار شده در دانشگاه صنعتی مالک اشتر می باشد.

مدرس: خانم مهندس مینا سعیدی دانشجوی دکتری مهندسی مواد

این دوره در واقع یک دوره فشرده می باشد و مطالب به صورت مختصر و مفید ارائه شده است، و با مشاهده آن می توان کار تحلیل نتایج را به راحتی فراگرفت.

البته نرم افزار XPERT قابلیت های بیشتری دارد که اگر مایل هستید به صورت حرفه ای تر با آن کار کنید بهتر است از دوره مقدماتی و پیشرفته موسسه کفا که آن را نیز برای شما فراهم کرده ایم استفاده کنید. البته به نظر بنده این دوره می تواند برای فراگیری بهتر دوره کفا مورد استفاده قرار گیرد زیرا موارد مهم را به صورت خلاصه ارائه کرده است.

 

در فراگیری نرم افزارها برای افراد مبتدی استفاده از فیلم های آموزشی از هر روش دیگری موثرتر می باشد، زیرا علاوه بر آنکه فرآیند انجام کار به صورت بصری دیده می شود و بهتر در ذهن جای می گیرد، مانند جزوات و کتابها خسته کننده نمی باشد.

 

پس اگر شما نیز با این نرم افزار هیچ گونه آشنایی اولیه ندارید و به دنبال یادگیری آن هستید بهتر است ابتدا خودتان را درگیر کتابها و جزوات مختلف نکرده و از فیلم های آموزشی استفاده کنید. حتی افرادی که آشنایی کمی با این نرم افزار دارند و به دنبال ارتقای دانش خود هستند فیلم آموزشی بهترین وسیله است.

 

موارد ارائه شده در این دوره به شرح زیر است:

1- نصب نرم افزار و افزودن کارتها به پایگاه داده

2- وارد کردن فایل به داخل نرم افزار

3- وارد کردن طیف XRD به داخل نرم افزار اکسل

4- نمایش همزمان چند طیف در نرم افزار

5- ذخیره کردن یک طیف به صورت عکس

6- شناسایی فاز**

7- لیبل زدن بر روی پیک ها

8- تعیین اندازه کریستالیت ها

9- تعیین درصد فازی

10- تعیین ثابت شبکه

11- تنش پسماند

12- تعیین بلورینگی

 

این مجموعه شامل 2/5 ساعت آموزش تصویری دوره فشرده نرم افزار Xpert می باشد.

 

فایل های موجود برای دانلود:

ردیف نام فایل حجم فرمت زمان فیلم
1 1 144MB فیلم 1 ساعت  و 8 دقیقه
2 2 181MB فیلم 1 ساعت و 28 دقیقه
3 Presentation 1.63MB پاورپوینت ارائه شده در کلاس -
4 Sample 351KB

نمونه هایی که برای تمرین در کلاس

مورد استفاده قرار گرفته است.

-

 

 

مطالب مرتبط

جزوه آموزشی نرم افزار xpert- مهندسی مواد

فیلم آموزشی نرم افزار xpert موسسه کفا- دوره مقدماتی

فیلم آموزشی نرم افزار xpert موسسه کفا- دوره پیشرفته

 


 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فیلم آموزشی نرم افزار xpert , مهندسی مواد , اشعه x , ,
تاریخ : سه شنبه 7 اسفند 1397
بازدید : 527
نویسنده : کیا فایل

فیلم آموزشی نرم افزار xpert موسسه کفا- دوره پیشرفته

فیلم آموزشی نرم افزار xpert موسسه کفا- دوره پیشرفته

 

آنالیز اشعه X یا همان XRD آنالیزی برای تعیین فازهای موجود در یک پودر، بالک یا مایع می­ باشد، که داده های دستگاه یکسری پیک است که باید تحلیل شوند و مشخص شود که هر پیک مربوط به چه ماده ای می باشد. بنابراین از داده خام دستگاه XRD نمی توان استفاده خاصی کرد.

نرم افزار XPERT برای تحلیل داده های آنالیز XRD مورد استفاده می گیرد.

تجربه نشان داده است که، در فراگیری نرم افزارها، به خصوص برای کسانی که هیچ پیش زمینه ای از آن نرم افزار ندارند و با محیط نرم افزار بیگانه هستند، مشاهده فیلم کلاس های آموزشی بازده خیلی بالاتری نسبت به آموزش های مکتوب دارد و بهتر است قبل از مطالعه جزوه ها یا کتاب های آموزشی از اینگونه فیلم ها استفاده گردد.

 

فراگیری این نرم افزار کاربردی و پرکاربرد برای رشته هایی که با آنالیز فاز و XRD سروکار دارند شدیدا توصیه می شود، رشته هایی مانند مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی شیمی، مهندسی معدن، شیمی کاربردی و آلی و... .

 

این مجموعه مربوط به دوره آموزشی برگزار شده توسط موسسه کفا است که می توان گفت بهترین موسسه در زمینه تحلیل داده های XRD و همچنین برگزاری دوره ها می باشد.

مدرس: خانم مهندس ندا سعادت

این دوره آموزشی دارای دو بخش مقدماتی و پیشرفته می باشد که در این بخش دوره پیشرفته ارائه گردیده است.

می توان گفت که با فراگیری این دوره مقدماتی و پیشرفته و البته تمرین می توانید هر گونه پیکی را تحلیل کرده و همچنین نیازهای خود را در رابطه با کار با این نرم افزار برطرف سازید.

 

در فراگیری نرم افزارها برای افراد مبتدی استفاده از فیلم های آموزشی از هر روش دیگری موثرتر می باشد، زیرا علاوه بر آنکه فرآیند انجام کار به صورت بصری دیده می شود و بهتر در ذهن جای می گیرد، مانند جزوات و کتابها خسته کننده نمی باشد.

 

پس اگر شما نیز با این نرم افزار هیچ گونه آشنایی اولیه ندارید و به دنبال یادگیری آن هستید بهتر است ابتدا خودتان را درگیر کتابها و جزوات مختلف نکرده و از فیلم های آموزشی استفاده کنید. حتی افرادی که آشنایی کمی با این نرم افزار دارند و به دنبال ارتقای دانش خود هستند فیلم آموزشی بهترین وسیله است.

 

موارد اصلی ارائه شده در دوره پیشرفته به شرح زیر است:

1- Smooth کردن

2- انواع خطاهای موجود در نمودار XRD

3- مشکل ...Convert Divergence slit

4- مشکل Sample displacement Eror

5- مشکل کالیبره نبودن دستگاه یا تغییر آزمایشگاه Correct Systematic Eror

6- روش اندازه گیری کریستالیت

7- روش ریتویلد

8- فیت کردن

9- بلورینگی

                 و...........

 

این مجموعه شامل 7 ساعت آموزش تصویری دوره پیشرفته نرم افزار Xpert می باشد.

 

فایل های موجود برای دانلود:

ردیف نام فایل حجم فرمت زمان فیلم
1 P1 217MB فیلم 1 ساعت
2 P2 18.2MB فیلم 5 دقیقه
3 P3 217MB فیلم 1 ساعت
4 P4 163MB فیلم 44 دقیقه
5 P5 217MB فیلم 1 ساعت
6 P6 85.8MB فیلم 23 دقیقه
7 P7 217MB فیلم 1 ساعت
8 P8 51.8MB فیلم 14 دقیقه
9 P9 217MB فیلم 1 ساعت
10 P10 163MB فیلم 44 دقیقه
11 Practice 1.62MB

نمونه هایی که برای تمرین در کلاس

مورد استفاده قرار گرفته است.

-

 

 

 

مطالب مرتبط

جزوه آموزشی نرم افزار xpert- مهندسی مواد

فیلم کلاس آموزشی نرم افزار xpert- دوره فشرده

فیلم آموزشی نرم افزار xpert موسسه کفا- دوره مقدماتی

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: فیلم آموزشی نرم افزار xpert , مهندسی مواد , مهندسی معدن ,
تاریخ : سه شنبه 7 اسفند 1397
بازدید : 550
نویسنده : کیا فایل

فیلم آموزشی نرم افزار تحلیل ترمودینامیکی HSC

فیلم آموزشی نرم افزار تحلیل ترمودینامیکی HSC

 

این نرم افزار یک نرم افزار ترمودینامیکی است که می توان با آن به ارزیابی ترمودینامیک خوردگی مواد مهندسی، سینتیک خوردگی، متالورژی استخراجی (هیدرو، پیرو و الکترو)، دیاگرام فازها، آلیاژسازی، تبدیل واحدها، معادلات ترمودینامیکی برای انجام شدن یا نشدن واکنش، الکتروشیمی در باتریسازی و پیل سوختی، انتقال حرارت در کوره ها و دیرگدازها، انتقال جرم (معادلات نفوذ)، سیالات (ریخته گری و انجماد فلزات) و... پرداخت.

 

یادگیری این نرم افزار به افرادی که در زمینه های مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی شیمی، مهندسی معدن، شیمی کاربردی و محض و... فعالیت دارند توصیه می شود.


نرم افزار HSC که از نرم افزارهای تخصصی مهم مهندسی مواد، مهندسی شیمی، شیمی کاربردی و محض و حتی مهندسی معدن به شمار می رود برای انواع مختلف واکنشهای شیمیایی و محاسبات تعادلی طراحی شده است. این نرم افزار 14 گزینه محاسباتی برای عملیات واحد فرآیندها دارد:
1- معادلات واکنش
2- موازنه انرژی و مواد
3- محاسبات افت حرارت
4- ترکیب شیمیایی در حالت تعادل
5- تعادل پیل الکتروشیمیایی
6- فرمول وزن ها
7- دیاگرام پایداری فازها
8- دیاگرام تغییرات Eh – pH با دما و غلظت 
9- دیاگرام های ترمودینامیکی، الینگهام ریچاردسون، انرژی آزاد گیبس، ظرفیت گرمایی، انتروپی، انتالپی 
10- عملیات کانه آرایی
11- تبدیلات فازی و ترکیب شیمیایی
12- دیاگرام مولیر و جداول بخار آب
13- تبدیل واحدهای مهندسی
14- خواص عناصر بصورت گراف و جدول
نام برنامه برگرفته از 14 گزینه محاسباتی انتروپی (S)، انتالپی (H) و ظرفیت گرمایی (Cp) بوده و دارای پایگاه داده ترموشیمی فراگیر شامل بیش از 17000 واکنش و ترکیبات شیمیایی می باشد که محاسبات بر اساس آنها انجام می گیرد. این پایگاه داده بیش از 17 جلد کتاب مرجع را در خود ذخیره کرده است. 

این مجموعه شامل فیلم دوره برگزار شده در دانشگاه صنعتی مالک اشتر می باشد.

مدرس: دکتر جلیل پوراسد- دکتری مهندسی مواد

 

در فراگیری نرم افزارها برای افراد مبتدی استفاده از فیلم های آموزشی از هر روش دیگری موثرتر می باشد، زیرا علاوه بر آنکه فرآیند انجام کار به صورت بصری دیده می شود و بهتر در ذهن جای می گیرد، مانند جزوات و کتابها خسته کننده نمی باشد.

 

پس اگر شما نیز با این نرم افزار هیچ گونه آشنایی اولیه ندارید و به دنبال یادگیری آن هستید بهتر است ابتدا خودتان را درگیر کتابها و جزوات مختلف نکرده و از فیلم های آموزشی استفاده کنید. حتی افرادی که آشنایی کمی با این نرم افزار دارند و به دنبال ارتقای دانش خود هستند فیلم آموزشی بهترین وسیله است.

 

از مزیت های این دوره حل تمرین های متعدد می باشد.

 

سرفصل های اصلی مطالب ارائه شده در این دوره به شرح زیر است:

1- مقدمه ای بر نرم افزار HSC chemistry

2- بانک اطلاعاتی

3- اطلاعات ترمودینامیکی ترکیب

4- فرمول نویسی و حالت مرجع

5- تبدیل واحدها

6- محاسبه وزن ملکولی

7- انرژی آزاد گیبس تشکیل و ظرفیت حرارتی ترکیب

8- دیاگرامهای G، C، S و H

9- انرژی آزاد گیبس، آنتالپی و آنتروپی واکنش

10- نمودار ترکیب های پایدار تعادلی

11- دیاگرامهای Predominance) TPP)

12- نمودار pourbaix

 

این مجموعه شامل 5 ساعت آموزش تصویری نرم افزار HSC می باشد.

 

فایل های موجود برای دانلود:

ردیف نام فایل حجم فرمت زمان فیلم
1 HSC 1 239MB فیلم 1 ساعت و 51 دقیقه
2 HSC 2 229MB فیلم 1 ساعت و 43 دقیقه
3 HSC 3 235MB فیلم 1 ساعت و 11 دقیقه
4 powerpoint 27.9MB پاور پوینت ارائه شده در کلاس -
5 samples 351KB

نمونه هایی که برای تمرین در کلاس

مورد استفاده قرار گرفته است.

-

 

 

 

مطالب مرتبط
جزوه آموزشی نرم افزار تحلیل ترمودینامیکی HSC- مهندسی مواد

 

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: تحلیل ترمودینامیکی , آموزش نرم افزار , مهندسی مواد , مهندسی شیمی , مهندسی معدن , HSC ,
تاریخ : دو شنبه 6 اسفند 1397
بازدید : 555
نویسنده : کیا فایل

فیلم آموزشی نرم افزار کتیا (catia)

فیلم آموزشی نرم افزار کتیا (catia)

 

نرم افزار کتیا قوی ترین نرم افزار برای طراحی به کمک کامپیوتر ( CAD )، مهندسی ( تحلیل ) به کمک کامپیوتر ( CAE ) و ساخت به کمک کامپیوتر ( CAM ) می باشد. از سیستمهای مطرح روز دنیا در صنایع هوافضا ( هواپیما سازی )، دریائی، عمران (ساختمانی)، خودرو سازی، طراحی سازه، ادوارات صنعتی، کارخانجات لوازم خانگی و ... از این نرم افزار در پرسه های طراحی صنعتی خود استفاده می کنند. از نتایج استفاده از این نرم افزار میتوان به کاهش زمان طراحی، کاهش خطا در طراحی، بهینه کردن طرح، کاهش زمان تولید، افزایش کیفیت محصول و افزایش سود دهی اشاره کرد.

شرکتهای بزرگی از CATIA استفاده می نمایند که از آن جمله می توان به شرکتهای زیر اشاره کرد:

Boeing - AIRBUS - BMW - Volvo Trucks - Audi - Ford - Bosch - Toyota Motorsport - SNUGTOP - Nissan - WIA - Koito Manufacturing - SERRA SOLDARURA -Intergral Poweratin - Ichikoh - Baldwin Filters - ETAS GMbH - IVM Automotive - Siemens - Stadler Rail Group - Evernham Motor - Comau - Asmo - DBM Reflex - SsangYong Motor - KIA Motor - Bertrandt AG & ...

در ایران این نرم افزار ابتدا توسط شرکتهای خودروسازی ایران خودرو (IRAN Khodro) و سایپا (SAIPA) خریداری شد. پس از یاد گیری این نرم افزار توسط مهندسین این شرکتها این نرم افزار به محبوب ترین نرم افزار مهندسی کشور در میان مهندسین و دانشجویان مبدل شد به طوری که هم اکنون از این نرم افزار در صنایع مختلف در ایران استفاده می شود.

یادگیری این نرم افزار مفید که به مادر نرم افزارهای طراحی معروف می باشد به مهندسین مکانیک، عمران، مواد، صنایع و... توصیه می شود.

 

کاربردهای نرم افزار CATIA:

  1. محیط های مدل سازی (Solid Model) : این قسمت که در زیر مجموعه ماژول Mechanical Design قرار دارد برای مدل کردن قطعات توپر (Solidd) و مجموعه مونتاژی و طراحی قالب و طراحی مدل های ورقکاری (Sheetmetal)، نقشه کشی صنعتی، تلرانس گذاری و ... استفاده میشود.
  2. مدل سازی سطوح : این قسمت علاوه بر ساخت سطوح پیچیده قابلیت انجام مدلسازی روی ابر نقاط و فایلهای حاصل از اسکن سه بعدی را نیز دارا است.
  3. محیط ماشینکاری : پس از ساخت مدل به کمک قابلیتهای محیط ماشینکاری براحتی میتوان عملیات ماشینکاری مورد نیاز برای تهیه قطعه مدل شده از روی قطعه خام را تعریف کرده و هر مرحله از ماشینکاری را بصورت متحرک (انیمیشن) مشاهده کرد.
  4. محیط تحلیل المان محدود : به کمک قابلیتهای این محیط میتوانید قطعات و مدلهای مونتاژی ساخته شده در این نرم افزار را تحلیل کرده و مواردی مانند تغییر شکل، توزیع تنش و ... را در آنها بدست آورد.
  5. طراحی و تحلیل مکانیزمها : به کمک این قابلیت از نرم افزار Catia میتوانید پس از تعریف اتصالات بین اجزای مختلف مکانیزم، حرکت مکانیزم را مشاهده کرده و آنرا تحلیل کنید.

مدرس: حامد شوشتری

 

در فراگیری نرم افزارها برای افراد مبتدی استفاده از فیلم های آموزشی از هر روش دیگری موثرتر می باشد، زیرا علاوه بر آنکه فرآیند انجام کار به صورت بصری دیده می شود و بهتر در ذهن جای می گیرد، مانند جزوات و کتابها خسته کننده نمی باشد.

 

پس اگر شما نیز با این نرم افزار هیچ گونه آشنایی اولیه ندارید و به دنبال یادگیری آن هستید بهتر است ابتدا خودتان را درگیر کتابها و جزوات مختلف نکرده و از فیلم های آموزشی استفاده کنید. حتی افرادی که آشنایی کمی با این نرم افزار دارند و به دنبال ارتقای دانش خود هستند فیلم آموزشی بهترین وسیله است.

 

این مجموعه شامل 7 ساعت آموزش تصویری نرم افزار کتیا می باشد.

 

فایل های موجود برای دانلود:

ردیف نام فایل حجم فرمت زمان فیلم
1 catia 01 71.4MB فیلم 26 دقیقه
2 catia 02 47.2MB فیلم 33 دقیقه
3 catia 03 34.8MB فیلم 25 دقیقه
4 catia 04 105MB فیلم 41 دقیقه
5 catia 05 38.3MB فیلم 26 دقیقه
6 catia 06 162MB فیلم 54 دقیقه
7 catia 07 54.9MB فیلم 33 دقیقه
8 catia 08 130MB فیلم 55 دقیقه
9 catia 09 103MB فیلم 1 ساعت و 14 دقیقه
10 catia 10 49.4MB فیلم 28 دقیقه
11 catia 11 62.9MB فیلم 28 دقیقه

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: کتیا , فیلم آموزشی , مهندسی مواد , مهندسی مکانیک ,
تاریخ : دو شنبه 6 اسفند 1397
بازدید : 549
نویسنده : کیا فایل

فیلم آموزشی نرم افزار متلب (Matlab)

فیلم آموزشی نرم افزار متلب (Matlab)

 

متلب (MATLAB) یک محیط نرم‌افزاری برای انجام محاسبات عددی و یک زبان برنامه‌نویسی نسل چهارم است. واژهٔ متلب هم به معنی محیط محاسبات رقمی و هم به معنی خود زبان برنامه‌نویسی مربوطه‌ است که از ترکیب دو واژهٔ MATrix (ماتریس) و LABoratory (آزمایشگاه) ایجاد شده‌است. این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه‌است، که در آن حتی اعداد منفرد هم به عنوان ماتریس در نظر گرفته می‌شوند.

کار کردن با ماتریسها در متلب بسیار ساده است. در حقیقت تمام داده‌ها در متلب به شکل یک ماتریس ذخیره می‌شوند. برای مثال یک عدد (اسکالر) به شکل یک ماتریس ۱*۱ ذخیره می‌شود. یک رشته مانند «Whale is the biggest animal» به شکل ماتریسی با یک سطر و چندین ستون (که تعداد ستون‌ها به تعداد کاراکترهاست) ذخیره می‌شود. حتی یک تصویر به شکل یک ماتریس سه بعدی ذخیره می‌گردد که بُعد اول و دوم آن برای تعیین مختصات نقاط و بُعد سوم آن برای تعیین رنگ نقاط استفاده می‌شود. فایل‌های صوتی نیز در متلب به شکل ماتریس‌های تک ستون (بردارهای ستونی) ذخیره می‌شوند؛ بنابراین جای تعجب نیست که متلب مخفف عبارت آزمایشگاه ماتریس باشد.

علاوه بر توابع فراوانی که خود متلب دارد، برنامه‌نویس نیز می‌تواند توابع جدید تعریف کند.

ساخت رابط گرافیکی کاربر مانند دیالوگ‌هایی که در محیط‌های ویژوال مانند بیسیک و C وجود دارند، در متلب امکان‌پذیر است. این قابلیت، ارتباط بهتری را میان برنامه‌های کاربردی نوشته‌شده با متلب و کاربران برقرار می‌کند.

نرم افزار متلب برای رشته های مختلف مهندسی و به خصوص رشته‌های مهندسی برق، مکانیک، کامپیوتر و... بسیار کاربردی است.

 

قدرت متلب

قدرت متلب از انعطاف‌پذیری آن و راحت بودن کار با آن ناشی می‌شود، همچنین شرکت سازنده و گروه‌های مختلف، از جمله دانشگاه‌های سرتاسر جهان و برخی شرکت‌های مهندسی هر ساله جعبه‌ ابزارهای خاص کاربردی را به آن می‌افزایند که باعث افزایش کارایی و محبوبیت آن شده‌ است. فهرستی از این جعبه‌ ابزارها در زیر آمده‌است:

  • سیمیولینک، ابزاری برای شبیه‌سازی سامانه‌ها به صورت مجرد
  • جعبه‌ابزار مخابرات متلب، توابع و ابزارهای محاسبات مهندسی مخابرات
  • جعبه‌ابزار کنترل متلب، توابع و ابزارهای محاسبات مهندسی کنترل
  • جعبه‌ابزار فازی متلب، توابع و ابزارهای محاسبات فازی
  • جعبه‌ابزار محاسبات متلب، توابع و ابزارهای محاسبات عددی
  • جعبه‌ابزار تخمین متلب، توابع و ابزارهای محاسبات بحث تخمین سیستم در مهندسی کنترل
  • جعبه‌ابزار آمار متلب، توابع و ابزارهای محاسبات آمار
  • جعبه‌ابزار جمع‌آوری داده متلب، توابع و ابزارهای جمع‌آوری داده
  • جعبه‌ابزار شبکه عصبی متلب، توابع و ابزارهای محاسبات شبکه عصبی
  • جعبه‌ابزار پردازش تصویر متلب، توابع و ابزارهای محاسبات پردازش تصویر
  • جعبه‌ابزار پردازش صوت متلب، توابع و ابزارهای محاسبات پردازش صوت
  • جعبه‌ابزار احتمالات متلب
  • جعبه‌ابزار محاسبات سیمبولیک متلب
  • جعبه‌ابزار کارگاه بی‌درنگ متلب، توابع و ابزارهای محاسبات سامانه‌های بی‌درنگ

اندازه‌گیری دقیق

اندازه‌گیری میکروسکوپی با نرم‌افزار متلب

در نمایش ۳ بعدی سطح پشت سکه ۱ یورویی که توسط میکروسکوپ هم‌کانون نور سفید به ثبت رسیده است، تصویر جلوهٔ یکی از ۱۲ ستاره برجستهٔ سکه به وسیله میکروسکوپ به تصویر کشیده شده است. همچنین در این نمودار ۳ بعدی، طول، عرض و میزان برجستگی ستارهاندازه‌گیری شده است. محدودهٔ مختصات سطحی سنجش میکروسکوپ، ۸۰۰ در ۸۰۰ میکرومتر یا ۰٫۸ در ۰٫۸ میلی‌متر بین دو محور x و y می‌باشد. بلندی محور مختصات نیز ۶۰۰ میکرومتر معادل ۰٫۰۶۶ میلی‌متر تعبیه شده است. رنگ‌ها و گرافیک موجود در نگاره و تناسب آن با محور رنگی ارتفاع، با هدف درک کمیت برجستگی ستاره و بلندی آن توسط نرم‌افزار متلب ایجاد شده است.

 

در فراگیری نرم افزارها برای افراد مبتدی استفاده از فیلم های آموزشی از هر روش دیگری موثرتر می باشد، زیرا علاوه بر آنکه فرآیند انجام کار به صورت بصری دیده می شود و بهتر در ذهن جای می گیرد، مانند جزوات و کتابها خسته کننده نمی باشد.

 

پس اگر شما نیز با این نرم افزار هیچ گونه آشنایی اولیه ندارید و به دنبال یادگیری آن هستید بهتر است ابتدا خودتان را درگیر کتابها و جزوات مختلف نکرده و از فیلم های آموزشی استفاده کنید. حتی افرادی که آشنایی کمی با این نرم افزار دارند و به دنبال ارتقای دانش خود هستند فیلم آموزشی بهترین وسیله است.

 

 

این مجموعه شامل 18 ساعت آموزش تصویری نرم افزار متلب می باشد.

 

فایل های موجود برای دانلود:

ردیف نام فایل حجم فرمت زمان فیلم
1 Matlab 1 63.1MB فیلم 1 ساعت و 11 دقیقه
2 Matlab 2 76.1MB فیلم 1 ساعت و 39 دقیقه
3 Matlab 3 110MB فیلم 1 ساعت و 48 دقیقه
4 Matlab 4 71MB فیلم 1 ساعت و 27 دقیقه
5 Matlab 5 110MB فیلم 1 ساعت و 48 دقیقه
6 Matlab 6 71MB فیلم 1 ساعت و 27 دقیقه
7 Matlab 7 61.1MB فیلم 1 ساعت و 14 دقیقه
8 Matlab 8 48MB فیلم 1 ساعت و 36 دقیقه
9 Matlab 9 40.5MB فیلم 1 ساعت و 13 دقیقه
10 Matlab 10 65.2MB فیلم 1 ساعت و 32 دقیقه
11 Matlab 11 60.5MB فیلم 1 ساعت و 30 دقیقه
12 Matlab 12 46.7MB فیلم 1 ساعت و 11 دقیقه

 

 

 

 

مطالب مرتبط
جزوه آموزشی نرم افزار متلب (MATLAB)

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: متلب , matlab , فیلم آموزشی نرم افزار متلب , مهندسی برق , مهندسی مکانیک , مهندسی کامپیوتر , مهندسی مواد ,
تاریخ : دو شنبه 6 اسفند 1397
بازدید : 424
نویسنده : کیا فایل

اصول و مبانی طراحی سیستم راهگاهی و تغذیه گزاری در فولاد ها و چدن ها

اصول و مبانی طراحی سیستم راهگاهی و تغذیه گزاری در فولاد ها و چدن ها

 

اصول و مبانی طراحی سیستم راهگاهی و تغذیه گزاری در فولاد ها و چدن ها

 

فهرست مطالب موجود در فایل

 

ویژگی های سیستم راهگاهی

 

انواع سیستم راهگاهی

 

مبانی عملی محاسبات سیستم راهگاهی

 

تعیین ارتفاع موثر در حالت های مختلف از تعبیه راهگاهی

 

ضریب ریختگی

 

محاسبه زمان بارریزی

 

روشهای پرکردن

 

ریخته گری فولاد ها

 

 

 

عملیات کیفی در تهیه قطعات فولادی

 

حوضچه پای راهگاه

 

اصول تغذیه گزاری

 

انواع تغذیه

 

استفاده از مبرد

 

محاسبه حجم تغذیه

 

 

دوستان و کاربران عزیز توجه داشته باشند با توجه به محتوای محصول و همچنین در صورت نیاز موجود بودن راهنمایی ها در پک محصول توضیحات مختصر داده شده و سایت بر پایه اعتبار و اعتماد شماست توضیح اضافی نیاز باشد ذکر خواهد شد تشکر از همراهی صمیمانه شما

 



 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: طراحی سیستم راهگاهی , تغذیه گذاری , فولاد , چدن ,
تاریخ : دو شنبه 6 اسفند 1397
بازدید : 550
نویسنده : کیا فایل

پروژه تحقیقاتی انواع پودرهای جوشکاری

پروژه تحقیقاتی انواع پودرهای جوشکاری

 

نـوع فایـلWord

تعداد صفحات : 95

 

فهرست مطالب:

پودرهای جوشکاری زیرپودری برای فولادهای عمومی ساختمانی و فولاد های دانه ریز

AMA - OP 155

AMA - OP 176

AMA - OP 119

AMA - OP 143

AMA - OP 181

AMA - OP 185

AMA - UNIVERSAL

AMA - OP 123

AMA - OP 132

AMA - OP 139

AMA - OP 41 TT

AMA - OP 121 TT

AMA - OP 122 TT

پودرهای جوشکاری زیرپودری مخصوص فولادهای زنگ نزن اوستنیتی

AMA - OP 71 Cr

AMA - OP 76

پودرهای جوشکاری زیرپودری مخصوص روکشی سخت

AMA - OP 250 A

AMA - OP 350 A

پودرپشت بند برای جوشکاری زیر پودری

OP 10 U

علائم نوع جریان و قطب

 

بخش هایی از متن

OP155

 

Standards : EN 760 A MS 1 89 AC

DIN 32 522 B MS 1 89 AC 8 SKM

نوع و مشخصات: پـودر جـوشکاری آگلومره منگنز سیلیکات که بـرای جوشکاری سرعت بالا مناسب می باشد. این پـودر ترجیحا" بـرای جـوشکاری ورقهای نازک با سـرعت بیش از 5/2 متر در دقیقه بکار می رود. خواص جوش این پودر در هر دو جریان DC یا AC تا 800 آمپر عالی است. AMA-OP 155 برای جوشکاری لوله به لوله بطور جانبی با ورق واسط مناسب بوده و جدا شدن سرباره آن عالی می باشد. این پـودر به همین شکل، برای جوشکاری چند سیمه و پشت سرهم مناسب است. این پودر دارای جذب منگنز بالایی می باشد که با افزایش مقدار منگنز مفتول، کاهش پیدا می کند.

پـودر مرطوب را باید با پخت مجدد در دمای 300 تا 350 درجه سانتیگراد خشک نمود.

دانه بندی این پودر در مطابق DIN 32 522:2-20می باشد

ضریب قلیاییت طبق فرمول بونیژوسکی: 8/0 ~ بسته بندی: کیسه 25 کیلویی کاغذی با لایه پلی اتیلن

نحوه عمل متالورژیکی:

مقدار جذب و سوختن عناصر آلیاژی Si و Mn برحسب مقادیر موجود در سیم جوش

(DVS Merkblatt 0907, part 1)...

 




:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: پودرهای جوشکاری , پروژه , تحقیق ,
تاریخ : دو شنبه 6 اسفند 1397
بازدید : 460
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب انتخاب مواد پوشش داخلی ضد خوردگی

دانلود کتاب انتخاب مواد پوشش داخلی ضد خوردگی

 

دانلود کتاب انتخاب مواد پوشش داخلی ضد خوردگی

ارائه مبانی علمی انتخاب مواد پوشش داخلی مناسب جهت جلوگیری از خوردگی داخلی لوله ها

 

حسین کهتری

 

پوششهاي محافظ گسترده ترين روش كنترل خوردگي را ارائه مي كنند. پوششها به منظور حفاظت طولاني در محدوده وسيعي از شرايط خورنده از اتمسفر گرفته تا غوطه وري در محلولهاي شديداً خورنده بكار برده مي شوند. . عموماً پوشش يك فيلم نسبتاً نازك است كه دو ماده فعال را جدا از هم نگه مي دارد، آنچنانكه سازه عاري از خوردگي باقي بماند. بر اين اساس پوشش بايد فيلمي كاملاً پوسته باشد، تا نقش خود را ايفاد كند. هر نقصي يك نقطه تمركز براي خوردگي و شكست سازه است يا يك نقطه تمركز براي آلوده شدن به سیال داخلي مي گردد. براي هر ماده پوششي، خواص منحصر به فرد و قابل اندازه گيري وجود دارد. هفت خصوصيت به منظور تشخيص مايع پوشش است اين خصوصيات از اين قرارند: وزن مخصوص، كل وزن غير فرار، حجم غير فرار، ويسكوزيته، ريزي گريند، رنگ و مقدار مجاز حلال.

از مهمترین خواصی که یک پوشش مقاوم به خوردگی برای سطح داخلی لوله نیاز دارد، می توان موارد ذیل را برشمرد: چسبندگی خوب به سطح سازه، سادگی اعمال، مقاومت به خوردگي سايشی، مقاومت شيميايي، مقاومت در برابر عبور يوني، خواص دي الكتريك، توانايي انبساط و انقباض، مقاومت به رطوبت، جذب آب کم، آهنگ انتقال بخار رطوبت کم، مقاومت دمايي و مقاومت به گذشت زمان (Aging). در مورد پوششهای مقاوم در برابر خوردگی گاز ترش، علاوه بر خواص فوق باید پوشش دارای میزان نفوذ پایین در برابر نفوذ گازها و مقاوم در برابر خوردگی های H2S و CO2 باشد.

 

فهرست مطالب این کتاب به شرح ذیل می باشد:

 

فصل اول:

           خواص مورد انتظار از پوشش های مقاوم در برابر خوردگی

فصل دوم:

            اجزاء تشکیل دهنده مواد پوشش

فصل سوم:

           پوشش های محافظ در برابر خوردگی

فصل چهارم:

          پوشش های اپوکسی مقاوم در برابر خوردگی

 

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی مواد , ,
:: برچسب‌ها: انتخاب , مواد , پوشش , داخلی ,

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG